Je eigen teksten redigeren is vrijwel onmogelijk. Niet alleen omdat je blind raakt voor fouten en jargon, maar ook omdat het erg lastig is om je eigen met veel pijn en moeite geschreven tekst te beoordelen.
Als freelance eindredacteur zorg ik ervoor dat jouw teksten:
- vrij zijn van type-, taal- en stijlfouten,
- lekker lopen,
- te begrijpen zijn voor de doelgroep,
- een inspirerende kop hebben, en een prikkelende inleiding,
- precies dat (en alleen dat) vertellen wat belangrijk is,
- het doel dienen dat je voor ogen hebt – of dit nu informeren, overtuigen of aanzetten tot actie is.
Ik redigeer teksten voor commerciële bedrijven, (vak)bladen en non-profitorganisaties, voor online en printmedia.
Weg met de frustratie en stress
Met een stuk tekst kun je aardig worstelen. Kom je niet verder met je teksten, twijfel je of ze goed genoeg zijn of moeten de puntjes nog op de i? Schakel dan een freelance eindredacteur in. Dit scheelt een hoop frustratie en stress en jij kan je weer concentreren op je hoofdtaken of onderzoek doen voor je volgende artikel.
Deadlines eet ik als ontbijt
De website moet online, het magazine naar de drukker en de brochure klaar voor de beurs. Strakke deadlines roepen vaak enorme stress op. Op mij werken ze heel goed.
Geef me een deadline en je kan erop vertrouwen dat het werk op tijd af is. Vaak plan ik mijn eigen deadline nog iets strakker, zodat het eindresultaat ruim op tijd in jouw mailbox of op jouw bureau verschijnt.
Interim-eindredacteur / -redactiemanager
Heb je voor langere tijd een eindredacteur nodig? Je kan mij ook inschakelen als interim-eindredacteur op locatie. Ik kan teksten redigeren, maar ook jouw medewerkers echte bloggers maken of communicatiespecialisten en redacteurs adviseren om nog mooiere verhalen en sterkere teksten te schrijven.
Wil je een personeelsblad of relatiemagazine opzetten? Ik ontwikkel met alle liefde een bladformule en/of redactiestijlgids en help jouw redacteuren op weg.
Ik zoek een eindredacteur
Waarom een eindredacteur ?
Je zorgt ervoor dat ieder product dat bij jouw organisatie de deur uitgaat foutloos is en dat je dienst naadloos aansluit op de wensen van je klant. Die kwaliteit wil je uitstralen. Je kan dit natuurlijk vertellen, maar als je teksten fouten bevatten en je doelgroep niet aanspreken, dan kan je roepen wat je wil.De kans is groot dat potentiële klanten voor het eerst in aanraking komen met jouw organisatie via de website, een brochure, relatiemagazine of socialmedia-kanaal. Hier moet je de doelgroep laten zien dat je jouw producten, diensten én je klanten serieus neemt. Dat doe je met krachtige teksten waar de kwaliteit vanaf spat.